Jätkupostitus teemal rahavoogude juhtimine läbi krediidihalduse.
Seekordses postituses vaatan lähemalt võimalusi tarnijate mõjutamiseks soodsamate tingimuste saamiseks läbi krediidihalduse prisma.
Mis mõjutaks Sinu tarnijat andma Sulle või Sinu ettevõttele (täiendavat) allahindlust? Sellele küsimusele vastuse leidmiseks pead teadma, mis võib Sinu tarnijat mõjutada (oma tarnija tundmaõppimine on samuti krediidihalduse osa). Mõjutajaks võib olla näiteks:
- võimalus oma brändi tutvustada (toimib kasvuhoos ettevõtete puhul);
- arvestatav volüüm (suudad osta koguses, mis avaldab tarnija tegevusele mõju);
- uued turud tarnijale (ja miks mitte ka Sinule).
Siinkohal tuleb arvestada asjaoluga, et allahindlust või paremaid tingimusi ei pruugita anda lihtsalt küsimise peale. Tihti tuleb "ennast tõestada" enne, kui saad, mida soovid. Üheks selliseks võimaluseks on sooritada mõned esimesed ostud tavahinnaga, et seejärel jätkata soodsamatel tingimustel. Oluline on, et selline hinnapoliitika saaks kokku lepitud kirjalikult (eelistatult lepingus, mitte ainult e-kirjades), sest muidu pead tõenäoliselt mingil hetkel uuesti alustama läbirääkimistega.
NB! Juhin tähelepanu ühele riskikohale: nimelt tehes alustuseks mõned tavahinnaga väiksemad ostud, et seejärel teha soodsalt suuremad ostud, ei ole mitte positiivne signaal Sinu ettevõtte tarnijale vaid pigem ohumärk (v.a juhul, kui ostad ettemaksuga). Miks on see riskikoht? Sest sellist taktikat kasutavad tavaliselt kliendid, kes väikeste ostudega tekitavad usalduse ja selle esimese suure ostuga jätavad arve tasumata.
On veel üks krediidijuhtimise võimalus, mida Eestis kasutatakse üldjuhul harva. Selleks on täiendava allahindluse saamine, kui arve tasutakse enne maksetähtaega. Toon näite: kui Sinu ettevõttele on võimaldatud makseperioodiks nt 2 nädalat, siis uuri oma tarnija käest, kas saaksid täiendava allahindluse, kui tasud arve nt 1 nädalaga. See lisaallahindlus võib olla paar protsenti aga see võib olla piisav motivaator tasumiseks ja mitte lihtsalt käibevahendite pangaarvel hoidmiseks.
Krediidi juhtimine on pidevat tähelepanu nõudev protsess ja kui esialgu ei pruugi tunduda, et sealt oleks palju teenida, siis õnneks on võimalikke teenimiskohti palju ning see võimaldab lõpuks kokku saada arvestatava vahe. Loodetavasti oled leidnud viimase kahe postituse seest endale mõtteid, kuidas oskusliku krediidihaldusega oma ettevõttele lisaväärtust luua. Kui Sinul on praktilisi näpunäiteid, kuidas oled krediidijuhtimist enda kasuks edukalt rakendanud, siis palun jaga neid kommentaarides.
Comments